Friday, May 23, 2008

I går og i dag

I går var en ganske stor dag for meg. Jeg skulle på opplæring på Stange sykehjem, hvor jeg skal jobbe i sommer. Jeg var utrolig nervøs, for jeg har aldri hatt erfaring med noe slikt arbeid før. Helst ville jeg trekke meg fra hele greia, men det var visst for seint. Vakta starta klokka 7, og jeg var pent nødt til å være der.

Det viste seg imidlertid at alle bekymringene mine var uberettiget. Alle de ansatte og beboerne var utrolig hyggelige. Jeg måtte ikke vaske noen, men jeg fikk hjelpe til å kle på folk, og hjelpe de med å flytte på seg. Vasking av rumper skule jeg få lov til å lære seinere. Jeg tror det kommer til å gå bra. Det jeg er bekymret for, er at jeg skal være for hardhendt med pasientene, eller for varsom for den saks skyld. Og jeg er fortsatt veldig nervøs for når jeg skal begynne å ta meg av folk på egenhånd! I går gikk jeg jo sammen med noen hele tiden. Men jeg tror det kommer til å gå bra. Eirin var flink til å lære meg opp!

Jeg jobba fra 0700-1400. Halv tre måtte jeg på skolen å høre om jeg kom opp i eksamen skriftelig, og i så fall i hva. I og med at jeg kun får 4 i matte i år, hadde jeg et lite håp om å komme opp i det, selvom det betydde en helg med intens jobbing. Men om jeg får 5 på matteeksamen, er det verdt det, tenkte jeg. Og jammen kom vi opp i matte, akkurat som i tiende klasse. I vår klasse kom alle opp i matte, unntatt 3 som kom opp i engelsk, og 2 som ikke kom opp. Jeg og Johan var veldig fornøyd med matte, Martin syns det var ok, men Karoline Natalia og Karina var ikke så veldig fornøyde. Stakkars jenter. Men jeg tror det kommer til å gå bra, jeg! :D

I dag dro jeg tidlig fra skolen. Dro til Martin, og så fikk vi besøk av Johan. Vi øvde matte, og så så vi på Hotel Cæcar og Americas' got talent. Det var morsomt! Jeg har hatt en veldig morsom dag, selvom den ikke var så veldig innholdsrik. Jeg fikk mageknip, mest sannsynlig fordi jeg har spist to kakestykker i dag (gulerotkake, nam!), eller fordi Martin helte grønn/blå konditorfarge i colaen min (den smakte så merkelig kjemisk, og skummet var blått/grønt!). Men det nektet han for å ha gjort. Nå er jeg uansett frisk igjen. I morra skal Martin på jobb og på festplassen, så da får jeg ikke sett han. Han skal ha sin første dag som selger på megaflis i morra! Jeg er såå stolt av han <3 Da kommer jeg til å bruke mesteparten av dagen på å regne matte (tror jeg). Jeg håper jeg klarer å være effektiv, men arbeidsmoralen min pleier ikke å være så høy. Uansett, ønsk meg lykke til! Jeg kommer snart til det vanskelige :S


Vi hadde en fiin dag i dag, gutten min <3

No comments: